Keputusan German Vs Italy

557069_383915734998366_73370674_n

Pergh..Terkejut admin German kalah,,manakan German tu Favoutite team Admin,, German yang agak kuat dan mempunyai rama penyokong kerana cara permainannya yang strategik. Memang tak sangka Italy dapat menewaskannya walaupun hanya satu mata di hadapan. Italy 2, German 1. Tapi apa2 pun tahniah Italy kerana menumpaskan musuh utama Spain. Italy menghalang sejarah berulang kembali apabila German tidak dapat bertemu juara Worldcup iaitu Spain.

Admin harapkan German yang masuk ke final untuk menentang Spain. Keputusan memang mengejutkan semua pihak. Pagi tadi, di kedai-kedai mamak, ramai yang balik dengan perasaan kecewa disebabkan pasukan harapan mereka, German kalah dengan Italy. Ozil, pemain harapan yang dikatakan amat tangkas juga boleh dibuli oleh pasukan Italy.

Macam-macam pendapat yang kita dengar, kebanyakannya menyokong German yang akan ke final untuk menentang Spain yang telah menewaskan Portugal tempoh hari. Tetapi ia langsung tidak mematahkan semangat Italy untuk terus berjuang dan menaikkan nama negara dengan menewaskan pasukan harapan Euro iaitu German.

Ramai penyokong Spain atau yang lain-lain yang berpaling arah (lalang) dan menyokong German dari awal Euro 2012 bermula kerana melihat potensi German yang menjadi naib juara Worldcup semasa berlawan dengan Spain. Spain terkenal dengan caranya yang 'low profile' nya.

Pasti ramai yang kecewa kan hari ini? Nak buat kerja pun letih je. Mana tak nya, berjaga di pagi-pagi buta untuk menonton bola, untuk menyaksikan pasukan pilihan iaitu German akhirnya menjadi tragedi apabila tewas di tangan italy.

Buat penyokong German, bersabarlah ye. Bola itu bulat, disepak ke kiri, ia ke kiri. Ditendang ke kanan, ia ke kanan. Hanya bola yang bulat dimain dan ditendang di tengah padang yang luas. Adat permainan lah, kalah dan menang tu. Yang penting dapat masuk semi final pun dah cukup kuat dah kan?

Buat penyokong italy pula, tahniah kerana dapat masuk final untuk menentang juara Worldcup, Spain. Sad smile

Test Comment

Previous Post Next Post