Definisi Video Yang Menghina Islam Dan Rasulullah SAW

Definisi Video Yang Menghina Islam Dan Rasulullah

innocence-of-muslims-filem-hina-nabi

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Sekarang ini pergi ke mana sahaja mesti ada terdengar mengenai video yang menghina islam dan Nabi SAW. Bagi admin Amatlah menyedihkan apa yang terjadi ini. Mesti ramai yang sudah tahu pasal perkara ini.Jadi admin malaslah nak bercerita panjang mengenai hal ini.Jadi kita teruskan pada tajuk kita.

Untuk pengetahuan umum pengarah filem ini telah pun menyembunyikan diri selepas filem arahan dia mencetuskan kontroversi di negara-negara yang mejoriti penganutnya islam.Malahan, filem ini juga mencetuskan kontroversi di Amerika di mana negara tempat pengarah itu menumpang.

Sebelum lupa pula siapa nama pengarah filem ini.Dia adalah seorang lelaki AS berbangsa Yahudi, Sam Bacile ,52.Orang .Flem arahan dia yang bertajuk Innocence of Muslims, telah ditaja sepenuhnya oleh kerajaan Israel sendiri.Tajaan ini dilakukan oleh PM Israel.Mungkin ramai nak tahu apa tujuan israel buat begitu.

  1. Mereka nak mendorong umat Islam serang Yahudi.
  2. Bila umat islam serang Yahudi maka akan berlaku pembunuhan dan kecederaan
  3. Bila dah jadi macam itu, Israel pun guna taktik dia  dengan mempebesarkan masalah ini dengan tujuan untuk mengatakan muslim itu terrorist/penjenayah.

Sebab itu Israel dan pengarah itu bekerjasama untuk melakukan provokasi.Inilah taktik yang yang mereka gunakan hanya semata-mata untuk memburukkan imej Islam di mata dunia.Mereka yang cetuskan kekacauan bila kita bertindak balas kita pula akan digelar terrorist.

Inilah alasan Bacile pengarah  bila ia menjadi kontroversi ialah ;

Islam ialah cancer dan memang dia bertujuan melakukan provokasi dengan niat mahu memberitahu kepada public bahawa islam ialah cancer. Dia mahu menunjukkan apa yang dia rasa mengenai islam dan islam ialah cancer. Muktamad. Dan ini bukan filem mengenai agama tetapi filem mengenai propaganda politik.

Protes Filem Hina Nabi, Duta AS Ke Libya Maut

 

p/s: logik ka trailer filem ini sampai 13minit dekat youtube??

Test Comment

Previous Post Next Post