Video Kemalangan 4WD Lebih Muatan Terbalik (Ngeri!)

Video Kemalangan 4WD Lebih Muatan Terbalik (Ngeri!) | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Korang pernah tengok kemalangan jalanraya secara live tak? Kalau tak pernah, korang boleh la tengok video kemalangan kereta pickup 4WD yang lebih muatan terbalik (rollover) selepas menuruni sebuah bukit. Kemalangan yang terjadi pada 18 April 2010 ni telah mengakibatkan penumpang belakang yang begitu banyak sekali terpelanting di atas jalan raya, dan satu penumpang mengkin tersepit di bawah kenderaan 4WD tersebut. Aku rasa kenderaan 4WD tu tengah nak seludup manusia kot, korang tengok la je berapa ramai manusia kat belakang tu. Kejadian ni mungkin tak berlaku di Malaysia sebab kalau tengok no plat kenderaan 4WD tu, macam nombor Thailand je. Yang penting, berhati-hati di jalan raya dan jangan bawa lebihan muatan ketika memandu kerana akan menjejaskan stabiliti dalam pemanduan.Wallahualam.

 P/S: Kenderaan yang tidak akan terlibat dalam kemalangan adalah binatang yang kita korbankan ketika Hari Raya AidilAdha di mana binatang tersebut akan terus laju membawa kita melintas titian sirat sepantas kilat di langit. Ia takkan terlibat dalam kemalangan yang akan membawa kita jatuh dalam api neraka yang panasnya hanya Allah sahaja yang tahu.

sumber_melayukini.net

Sign up here with your email address to receive updates from this blog in your inbox.

0 Response to "Video Kemalangan 4WD Lebih Muatan Terbalik (Ngeri!)"

Post a Comment

Test Comment