Muslim Ahmad, Ismail Faruqi Asha'ri Saman Peter Butler

DARI kiri, Muslim, Ismail dan Butler.

DARI kiri, Muslim, Ismail dan Butler.

» Tindakan jurulatih skuad Penyu dakwa 2 pemain itu bawa masuk perempuan ke bilik mengaibkan diri dan keluarga mereka

Kuala Terengganu: Kontroversi yang berlaku antara dua pemain tonggak utama skuad Penyu, Ismail Faruqi Asha'ri dan Muslim Ahmad dengan Jurulatih Terengganu, Peter Butler, semakin panas.

Ini kerana dua pemain itu bertegas untuk mengambil tindakan undang-undang di atas keceluparan mulut jurulatih import dari England berkenaan.

“Dakwaan jurulatih kelahiran England itu sukar dimaafkan. Saya sudah berusaha untuk tidak memanjangkan kes ini, tetapi keengganan dan kedegilannya memohon maaf secara terbuka membuatkan kami terpaksa mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Sambil menegaskan pendiriannya, Muslim dan Ismail sudah melantik peguam dan perbincangan lanjut mengenai bentuk tindakan undang-undang ke atas

tuduhan mereka membawa masuk perempuan ke bilik penginapan ketika di Alor Setar, Kedah, Selasa lalu cukup mengaibkan diri dan keluarga mereka.


Pintu rundingan dan
masa diberikan untuk Butler memohon maaf secara terbuka kerana menuduh kami membawa masuk perempuan ke bilik penginapan di Alor Setar, Selasa lalu sudah tertutup, kata Muslim Ahmad.

“Dakwaan jurulatih kelahiran England itu sukar dimaafkan. Saya sudah berusaha untuk tidak memanjangkan kes ini, tetapi keengganan dan kedegilannya memohon maaf secara terbuka membuatkan kami terpaksa mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.


"Saya dan Ismail sekali lagi ulangi dan berani bersumpah tidak membawa masuk perempuan ke bilik penginapan.


"Kini peguam yang dilantik sedang berusaha mendapatkan rakaman melalui kamera litar tertutup (CCTV) di hotel.


"Kami juga mencabar Butler mengemukakan bukti di atas tuduhannya itu, tetapi selepas lima hari (mulai Rabu lalu), jurulatih itu gagal menunjukkan sebarang bukti, sebaliknya terus menerus membuat tuduhan yang cukup mengaibkan kami melalui media massa," katanya.


Muslim berkata, Datuk Che Mat Jusoh yang juga Presiden PBSNT memaklumkan, beliau sudah mengarahkan Butler mengemukakan bukti serta membuat laporan bertulis, tetapi sehingga petang ini (semalam), jurulatih itu masih belum berbuat demikian.


Katanya, Butler menjatuhkan hukuman ke atasnya dan Ismail tanpa sebarang bukti sebab itu dia tidak dapat menyerahkan laporan seperti diarahkan pengurusan PBSNT.


"Dia hanya membuat tuduhan berdasarkan maklumat orang ketiga, sebagai jurulatih profesional dia sepatutnya tidak terus menghukum kami, sebaliknya menyiasat secara terperinci terlebih dahulu.


"Jalan penyelesaian antara kami sudah berakhir dan Butler akan menerima padah atas keceluparannya," katanya yang mengesahkan dia dan Ismail tidak disenaraikan dalam skuad Penyu ketika Terengganu menentang Kedah, Selasa lalu berikutan kecederaan dialami.

hot-iconVideo Terengganu Vs Kedah Mencetuskan Kontroversi


Mengenai tindakan Butler enggan menyenaraikan namanya dalam skuad Penyu sepanjang menjadi jurulatih, Muslim yang juga bekas pemain skuad Harimau Muda A, berkata:


"Saya dan Ismail bekerja dengan Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) dan pengurusan itulah yang membayar gaji serta elaun kami setiap bulan.


"Sebagai seorang pekerja, kami tetap akan turun menjalani latihan,” katanya.

sumber_bharian

Test Comment

Previous Post Next Post