OMG!! Dashboard Blogspot Sudah Berubah

Dashboard Change

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Mungkin ramai dalam kalangan blogger kita sekarang agak terkejut.Bukan terkejut sangat tapi rasa sesuatu yang kurang selesa bagi yang kurang selesa la.Apala yang admin merepek ni.Tak sebenarnya di sini admin ingin beritahu yang blogspot telah pun menukar semua dashboad yang lama ke dashboard yang baru atau new interface.

Korang semua tahu tak? Mesti la tahu kan, sebab blogspot ni bukan admin sorang je pakai tapi ramai hampir seluruh dunia menggunakan perkhidmatan blogspot ini.Dulu bolehla kita mempunyai pilihan sama ada nak guna old interface ke atau new interface(dashhborad).Tapi sekarang dah tiada harapan dah nak tukar.Sedih!!

Pasti ramai blogger yang selalu menggunakan old interface punya akan rasa kurang enak dengan perubahan yang baru ini.Biasala benda baru mestila rasa  kekok sikit.Bagi admin la new interface ini lebih mesra la, banyak perubahan yang agak menarik untuk pengguna blogspot.Bahkan segala setting menyetting(kesalahan BM) senang diuruskan.Bukan bermaksud old interface itu tak mesra atau suah nak guna.Sebenarnya hampir sama  antara Dashboard lama dengan Dashboard yang sedia ada sekarang.

Bagi yang tak biasa-biasa tu.Biasakan la diri dengan new interface ini.Memang tak boleh ubah pun.Sememangnya hidup ini perlu banyak perubahan.Sedangkan Facebook pun banyak perubahan yang dibuat ,tahun demi tahun.

facebook

Facebook kronologi

Begitu juga dengan pihak BLOGGER.com yang sentiasa ingin menaiktarafkan blogspot.

blogger-dashboard-bloggerNew interface

 

Jadi tak perlula risau,Blogging la seperti biasa jangan la pula lepas ni tak mahu blogging(buat mogok)hehe..Apa-pun hidup mestilah ada perubahan even though suka atau sebaliknya.Sekian la apa yang Admin merepek ini..

Komen sikit apa pendapat korang mengenai Dashboard baru ni.

2 Comments

Test Comment

Previous Post Next Post