Anggap saya sudah kembali-Safee Sali

safee

PENYERANG negara, Safee Sali mengakui sudah mendapat kembali keyakinannya selepas membantu skuad negara menewaskan Laos malam tadi.

Penjaring terbanyak Piala AFF 2010 itu nyata mempunyai aura tersendiri apabila diperlukan seperti mana edisi dua tahun lalu.

“Walaupun hanya satu jaringan, ia tetap memberikan keyakinan kepada saya untuk meneruskan memburu lagi gol dalam saingan selepas ini.

“Lebih penting, gol yang saya jaringkan itu menaikkan keyakinan dan semangat rakan sepasukan untuk memburu tambahan jaringan,” katanya yang turut membuat lambang S menggunakan jarinya selepas menggegarkan gawang Laos di Stadium Nasional, Bukit Jalil, malam tadi.

Safee meledak jaringan kedua selepas Safiq Rahim membuka jaringan untuk skuad negara, diikuti jaringan Wan Zack Haikal Wan Nor dan Mohd Khyril Muhyameen Zambri.

Bagaimanapun Safee tetap kecewa apabila gagal menyempurnakan beberapa peluang terhidang untuk menjaringkan lebih banyak gol.

“Mungkin saya terlalu gopoh dan ghairah mahu menjaringkan gol," katanya yang turut bimbang mengenai keadaan padang teruk.

Test Comment

Previous Post Next Post