Oppa Gangnam Style Mencatat Keuntungan RM 31 Juta

TusFs

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Dalam alaf baru yang serba canggih moden ini telah melahirkan  ramai artis, tidak kiralah sama ada  dalam atau luar negara.Yang pasti, majaroti artis  seperti penyanyi senang dikenali ramai.Mungkin pelbagai faktor yang menarik peminat untuk mendengar lagu artis tersebut.

Berbalik kepada tajuk artikel ini iaitu Oppa Gangnam Style?? Apakah itu,?Mungkin ramai sudah kenal.Sebenarnya Oppa Gangnam Style merupakan sebuah lagu yang mendapat tempat di seluruh dunia bukan?Manakan tidak Gangnam Style ini telah menjadi wabak kepada peminat k-pop.Ish2 dasyatkan.

Apa yang menariknya mengenai Oppa Gangnam Style ini.Kita tidak perlu menjadi seorang penari yang profesional dan raut wajah yang tampan atau cantik.Tetapi cukuplah mempunyai bakat yang unik untuk diminati ramai.Itulah yang dapat disimpulkan melalui video Oppa Gangnam Style yang diupload di Youtube , setakat ini jumlah orang telah melihat video tersebut iatu 70juta.

hot-iconTips Meningkatkan Traffic

hot-icon7 Lapangan Terbang Yang Paling Bahaya Di Dunia Ini

 

Menurut laporan AllKpop hari ini, populariti PSY, selebriti pop Korea dikhabarkan telah berjaya mengaut keuntungan lebih $10 million USD (RM31Juta) sehingga hari ini.Khabar lain juga mengatakan pendapatan Gangnam Style melalui setiap satu kontrak pengiklanan komersial turut mencecah nilainya sehingga US$400,000 dan kini beliau mempunyai 10 kontrak.

Selain itu, konsert Summer Stand yang berlangsung pada 11 Ogos 2012 yang lalu berjaya mengaut US$3 juta untuk satu konsert. Selain itu, penjualan album & lagu terbaru PSY yang memuatkan single Gangnam Style berjaya mengutip sebanyak US$800,000.Hanya dengan lagu sahaja dapat membawa kepulangan sebanyak ini.Hebat.

 

Test Comment

Previous Post Next Post